torsdag, september 24, 2009

Idag och imorgon
är jag på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg.
Mässan varar den 24-27/9 och i år är det 25-års jubileum för evenemanget!
Här kommer en sammanfattning kring några utav programpunkterna under dagen:
Crossover, för alla?
Vad är det som gör att viss litteratur lockar både vuxna och ungdomar? Vad avgör om en bok klassas som vuxenbok eller ungdomsbok?
Om Balkongflickorna


Balkongflickor är ett uttryck för de tjejer som dött eller skadats genom fall från balkonger. Är det verkligen olyckshändelser? Christina Wahldén har kommit ut med en ny bok som heter Fallen Flicka som handlar om en ung tjejs kamp för att få vara den hon är.

Fakta slam
Samma regler som för poetry slam, men istället för att recitera poesi och dikter är det facktexter som man tävlar med.
Vill du veta mer om poetry slam? Klicka här och läs vad som står om det på Wikipedia.

Johanna Lindbäck
diskuterar om och kring sin nya roman Tänk om det där var jag, läs här vad det står om boken på adlibris.
Johanna Lindbäck har tidigare skrivit boken Min typ brorsa.
Hennes nya roman är inköpt till biblioteket, men har inte hunnit komma ännu. Om du vill ha första tjing på den här boken, kom och prata med mig!



Om ni behöver hjälp med något, lägg en lapp på mitt skrivbord eller skicka ett mail, så får ni svar på måndag.

Inga kommentarer: