onsdag, maj 04, 2011

Svåra val...


Cyd Charisse har precis gått ut high school och flyttar till Manhattan, där hon får bo hos sin halvbror Danny. Hon älskar frihetskänslan hon känner nu, men känner samtidigt ett sting i hjärtat när hon tänker på dem därhemma. Speciellt Shrimp. Visserligen tackade hon nej till hans frieri men hon är nästan helt säker på att hon gjorde rätt. Det finns ju väldigt trevliga killar i Manhattan också. Men samtidigt kan hon inte låta bli att tänka på Shrimp, trots att de kom överens om att bryta helt...


Cupcake av Rachel Cohn

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej!!!!! den här boken vill jag jätte gärna låna :-)
den verkar vara precis för mej.
Jag har ett boktips till ... Sorry att jag inte har kollat ifall ni har den, men det är en bok som heter Sugar rush av Julie burchill.

en annan bok som jag kan tipsa om är Pink men minns inte förfataren???

kram bokfinken

Bibliotekarien bloggar sa...

Hej!
Då tycker jag att du ska komma in och låna den! :) Det finns fler böcker i den här serien om Cyd Charisse och serien börjar med romanen Shrimp, Cupcake är andra delen.
Tack för boktipset! Jag beställer den till biblioteket :)
Bokiga hälsningar/Anneli

Anonym sa...

vad bra! tack för att biblan finns. BOKFINK :-)