onsdag, mars 31, 2010

forts...
Några meningar om boken...
Elever i TE2c tycker till om böcker som de läst...


Hungerspelen av SuSuzanne Collins. Del 1 i Hungerspelstriologin.
En händelserik dystopi fylld med spänning, våld, vänskap och kärlek. Känslan av att bli uttråkad under läsningen dök aldrig eller väldigt sällan upp. Detta beroende på att det alltid händer något i boken.
Det är ett äventyr utöver det vanliga och utan dess like. Jag själv är ingen bokmal och antalet böcker som jag läst kan man räkna upp på en hand, men jag gillade denna bok. Och därför rekommenderar jag den skarpt!
Av Tobias G.



Det av Stephen King.
Det är en, ur min synpunkt, en bra bok. Den har spänning, övernaturligheter och mobbade barn som kämpar mot det dolda. Man kastas rakt in händelsen och historian vilket nog är bra för bokens läsare eftersom den faktiskt kan bli lite seg emellanåt och man kanske är lite förvirrad innan man fattar vilket namn och vilken bakgrund som tillhör vilken karaktär. Men de bra sidorna i boken väger upp och skapar en bra helhet. Om jag skulle rekommendera den till någon så skulle det vara till personer som gillar det övernaturliga, det okända och kampen mot det.
Av...


Hungerspelen av Suzanne Collins. Del 1 i Hungerspelstriologin.
Framtidsvärlden Katniss lever i är uppdelat i tolv distrikt, ju högre siffra distriktet har desto fattigare blir det. Varje år anordnas hungerspelen som är ett brutalt sätt att hålla alla distrikten i form. Följ med i denna otroliga värld där överdriven artighet kan rädda ditt liv när allt verkar hopplöst. Detta är en dystopi för dig som älskar spänning och fart som aldrig tar slut.
Av David.

Inga kommentarer: