onsdag, augusti 19, 2009

Jag vill...

önska er som i år börjar i tvåan och trean välkomna tillbaka till ett nytt läsår!
Har ni läst någon bra bok i sommar? Vill ni tipsa om någon? Skriv en kommentar till dethär inlägget eller kom in till mig på biblioteket och berätta!
Själv har jag läst en hel del i sommar och det har blivit både det ena och det andra.
Här kommer ett urval:
Riley Jensen är en ovanlig hybrid, en blandning av varulv och vampyr. Tillsammans med sin tvillingbror Rhoan arbetar hon för The Directorate, där hon försöker skydda oskyldiga från övernaturliga varelser som vill andra ont... Full moon rising av Keri Arthur.





I Rov av S.J. Bolton håller Tora på att gräva på sin mark och hittar då kroppen av en ung kvinna. Hjärtat är brutalt utskuret ur kroppen och bara några dagar innan hon dödades, hade kvinnan fött ett barn. Tre runor är inristade i kvinnans hud. Tora kan inte släppa vad hon har sett och börjar gräva i fallet, vilket visar sig vara mycket farligt...



I Sockerkakor av Mia Öhrn & Claes Karlsson får vi 40 recept på olika variationer av sockerkakor. Jag tänker mig ett glas saft och två rejäla bitar sockerkaka... Ett bättre sätt att förlänga sommaren på har jag svårt att föreställa mig just nu...

Inga kommentarer: